Sider

onsdag 5. juli 2017

Flere strikketøy enn vanlig på gang?

Ja, jeg har alltid flere strikketøy jeg holder på med.  Ett stort, feks genser, og ett mindre, gjerne sokker. Da har jeg stort sett strikketøy til all slags bruk. Jeg har i mange år gjort det sånn, ett stort og ett lite.

I bila liker jeg ikke å strikke sokker på strømpepinner.  Om det er det at jeg ikke stoler på sjåføren vet jeg ikke, men jeg ser for meg en bråstopp og pinnen inn i en av kroppens myke deler. UÆÆÆÆ.

Det henger kanskje igjen fra den gangen jeg var ung og strikket i senga og klarte å sette meg på strikketøyet og få en strømpepinne inn i låret.  Jeg strikker ikke i senga mer.

I bila strikkes det med rundpinne.  Siden jeg ikke har lært meg magic loop blir det noe på rundpinne, feks kluter, eller genser eller noe sånt.

Jeg liker tanken på at jeg gjør ferdig disse strikketøyene før jeg begynner med nytt.  Nå har jeg oppdaget at dette ikke stemmer lengre. Jeg har begynt med en ny ridegenser til meg selv, samtidig som jeg har ett par sokker på gang.

Så langt alt vel helt til fristelsen til å bli med på July Mystery KAL with torirot - Aínigma.  Da ble det 3 strikketøy.  KAL'er er forresten (nesten alltid) artige å være med på.  På denne kommer neste del i dag, den 5. juli, så den 9. osv.  Den siste og 7. delen kommer 26. juli. Jeg klarer ikke å følge fremdriften, da ferien i år ikke er særlig strikkevennlig, tror jeg.

På hytta i helga skulle jeg se etter hva slags bomullsgarn jeg hadde liggende. Bomullsgarn til kluter, og det hadde jeg (nok av).  Og i en fin pose lå det ett strikketøy til: Tøfler. Ikke akkurat som mine tøfler, men nesten.  Dette skal bli herretøfler.

Så jeg har 4 strikketøy - et stort og tre små. Kjenner at det er i overkant mange. Får vel bare ta pinnene fatt og gjøre ferdig noen.


1 kommentar:

Barwitzki sa...

Fristelsen til å bli med på Torirot Mystery KAL :-))) Gleder meg å se...
fristelsen jeg også ???
Jeg liker dine herlige hestgenser. Strikkeglede deg... og god sommer
fortsatt. Hilsen til Trondheim. Klem fra Viola