Sider

søndag 18. juni 2017

Farger gjør mye

Jeg har designet en genser for ridegruppa jeg er medlem av.  Strikket "prototypen" mens jeg laget oppskrift i Finull fra Rauma.  Finull finnes i 52 farger, så det er store muligheter for at rideklubbens 10 medlemmer skal finne sin egen farge.

Jeg er glad i blåtoner, mørk turkis ble mitt valg. Jeg var ganske så fornøyd helt til jeg så et annet medlem sin.  Hun hadde vært mye modigere i fargevalget. Om jeg som "designer" kan skryte, hennes ble dritlekker.

Siden prototypen har en del feiling og testing ved seg, tror jeg at jeg må strikke meg en ny, i litt sprekere farger.  Skal tross alt "bare" brukes til hest.

Genserne skal brukes første gang i september på årets fjelltur i Folldalen hos Kvistli Islandshester.

5 kommentarer:

Barwitzki sa...

Deilig hest genser... super fint. Ja kjempeflott for ridegruppe og
rideklubben. Dette blir så fint med mange farger.
Jeg har på listen :-))) for barnebarn... stor hest venn.
Hilsen til deg fra Viola. Ha riktig god uke.

tronderlivetmitt sa...

Jeg er så heldig at jeg har fått fulgt med på strikkingen av den gule genseren, og den var rett og slett kjempeflott. Gleder meg til å se bilde av hele ridegjengen til høsten. Inger Johanne

Bodil sa...

Wow, den var kjempefin :) Og flotte fargar på begge to. Så flink du er. Det blir stas når alle har like.

Siddis back home sa...

Nydelig genser, den hadde nok vært noe for hesteprinsessa i huset...

Sidselsidserk sa...

Du verden, dette var flotte gensere!