Sider

fredag 25. august 2017

Inspirasjon og Midtnorsk Strikkefestival

Sist helg var jeg på et foredrag med Vithard Villumsen, Prince of Knitting, på Orkanger, Midtnorsk Strikkefestival. De menn jeg vet om som strikker, tenker ofte litt utenom boksen, og det er spennende. De er ikke alltid så bundet av hva som "går an", som i alle fall jeg er.
Vithard er nytenkende og kreativ, han viste mange "rare" måte å bruke strikking på. Navnet på foredraget var: Strikk og nærvær.  Han snakket om å være tilstede i sin strikking og at det var en slags mindfullnes. Eller meditasjon.  Han snakket også om nye trender i strikkingen. Vithard var en blid og hyggelig fyr som var til inspirasjon.  Og inspirasjon vil jeg gjerne ha til å prøve noe nytt.

Noen ganger må jeg "ut av huset" for å få inspirasjon til ny strikking, nye strikkeplagg, nye teknikker. jeg kan søke inspirasjon, men den kan like gjerne komme helt uventet ved at jeg ser noe, eller holder på å gå forbi noe.  En vegg, noen blomster eller noe annet som dukker opp.
 En vegg på Bakklandet.
Blomster på Blomsterbrua.

Jeg var jo innom salgteltet også..........skulle ikke, men er glad for at jeg gjorde det.

2 kommentarer:

Barwitzki sa...

Glad du :-)) hva for en spennende strikking festival.
Jeg kan tenker meg at det var veldig fint og mange
inspirasjonkilder.
Ha riktig god sensommer med mange vakre strikketid.
Klem fra Viola

Bodil sa...

Så kjekt med strikkefestival og få påfyll med inspirasjon og kreativitet :) God helg.