Sider

søndag 13. mars 2016

Årsmøtehelg Norsk Strikkeforening dag 3

Siste dag var det bare to ting på programmet; handle garn og foredrag med Tine Solheim.

Hos Jette hadde de "nøstet" opp mer garn  mellom alt det andre de hadde å styre med. Serviceinnstillingen hos Jette er på topp. Jeg kjøpte med meg 18 nøster av Myk ull. Det er uvasket 100 % ren ny ull som passer til pinner nr 3- 3,5. Nydelige farger, over 50 å velge i. Blandt disse fant jeg den rustrøde, litt mørke rødfargen jeg har lett lenge etter. Og da måtte jeg ha  ubleket og 2 fine blåfarger også.

Det var en liten utstilling med noen strikkeplagg.  Nordlandskofte i fine farger og jakke fra Selbu.

Fullstappet foredrag med Tine Solheim som hadde mye å fortelle og vise fram.  Både på bilder og på en modell som viste fram flotte kjoler.

Alt i alt en vellykket og trivelig helg. Herlig at det foregår i min by.





4 kommentarer:

Gretha sa...

Fin helg for både strikkere og Quiltere. Hyggelig å treffe på deg flere ganger i løpet av helgen. Sees i oktober, om ikke før.

Bodil sa...

Så spennande helg :)

Barwitzki sa...

Så veldig spennande med Norsk strikkeforening i byen din. Drømmen. Jeg ville være veldig gjerne å være der :-))
Super garnet du har kjøpt... gleder meg å se. Kanskje du strikker vakre
mønster??? :-))) Takk for Link... alltid spennande å se.
Ha riktig god uke fortsatt. Hilsen og klem fra Viola

Sylvia sa...

Så spennende med Norsk Strikkeforening i din by. Synd med de avmeldte kursene, men du ble jo med på noen. Å Pjone er veldig gøy. Det gir så tykke og stødige plagg. Jeg lager mest votter når jeg pjoner.
Symregenseren din blir kjempefin! Det er et mykt og blankt garn. Blir nok en av dine bruksfavoritter etterhvert, tenker jeg, når genseren din blir ferdig.
Ønsker deg en god helg.