Sider

fredag 10. mai 2013

Baby Fanagenser

Brukte prøvelapp, målbånd og kalkulator og laget min egen oppskrift til en liten fanagenser.
Egen oppskrift er kanskje å overdrive litt.  Det er fanamønsteret satt sammen slik jeg liker det.  Med firkantmønster i stedet for vrangbord og stjerner høyt oppe på genseren.  Knapper på begge skuldrene slik at den er lettere å få over hodet på en liten kropp.
Dale Baby Ull som jeg er veldig fornøyd med


Små koftenapper på begge skuldrene
Strikket en lignende for 17 år siden. Babyen som fikk denne er 17 år og stor mann nå. Babyjakke inspirert av min gamle fanakofte. Strikket i Babyull fra Dale, ca 6 mnd. Prøvelapp, målbånd og kalkulator som oppskrift.



Garn: Dale Baby ull, 140 gr m tinnknapper.
Str.: ca 6 mnd
Pinner:  2,5
Oppskrift:  Fana 

5 kommentarer:

Gretha sa...

Den ble veldig fin. Jeg strikket aldri Fanakofte jeg, kasnkje jeg skulle gjøre det nå?

Lisbeth, strikkemasker sa...

Prøv Fanamønsteret Gretha, jeg syns det er det vakreste mønsteret.....

Bodil sa...

Det er eit nydeleg mønster. Flotte plagg du har strikka :)

BrittB sa...

Kjempesøt, både genseren og jakken! :-)
Ha ei fin-fin helg!

Unknown sa...

Fana går vel aldri av moten, verken for liten eller stor. Fin jakke :-)