Sider

tirsdag 19. juli 2011

"Vi syr - strikker - hekler" utgitt av Arbeiderkvinnenes Husstellkontor trykt hos Arbeidernes Aktietrykkeri i Oslo 1948

Enda en bok gitt meg av Merete. Også denne boka har tilhørt våre barns Oldemor. Boka er full av gode råd og tips til Husmødrene på den tiden.  Mye nyttig, men også mye rart når en leser med nåtidens øyne. Nøysomhet gjaldt nok for de aller fleste. Praktiske og nyttige arbeider i søm, strikking og hekling. Sidene med strikking interesser meg mest. Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å bruke noen av rådene eller oppskriftene.


Råd for søm


3 kommentarer:

rett og vrang sa...

Du store verden som jeg LURTE da jeg så dette navnet!Har nemlig et lite firma som heter det samme-etablert i 1989 i Brønnøysund.Veit at der er andre også med samme navn,men det er første gang jeg kom over en blogg med det.Ha en flott julikveld!Hilsen Synnøve

Lisbeth, strikkemasker sa...

Korr snedig. Nå vet jeg hvorfor rettogvrangstrikk var opptatt

Fin blogg du har!!!
mvh Lisbeth

Misemor sa...

Heisann. Det er jo så morsomt med slike gamle strikkemønstre!
=) Klem