Sider

onsdag 4. mai 2011

Fanakofter, Fana Husflidslag


Hos Hillesvåg Ullvarefabrikk  lot jeg meg friste av boka:

"Dette er en praktbok på 185 sider om fanatrøyer. I boken vil du finne strikkehistorikk, registreringsskjema med snittegninger og foto, mønsterborder, strikketeknikker, oppskrifter og et rikt billedmateriale."
Studieringen, Fana Husflidslag

Fanamønsteret er det mønsteret jeg har brukt mest. Til mann, barn, andres barn og til meg selv.
Fanamønsteret er veldig vakkert.  Det siste jeg har strikket med fanamønster er kofta til Mannen.  Det ble et langdrygt arbeide, men jeg kom i mål.  Og han ble fornøyd. 
I boka får jeg bekreftet at koften opprinnelig var som jeg liker den.: Litt kroppsnær, kort, uten vrangbord. 


Mange fine bilder. Mye nytt stoff for meg. Og oppskritfer. Kanskje er det herfra jeg strikker min neste fanakofte.





2 kommentarer:

Misemor sa...

Så mye fint det har kommet her inne siden sist jeg var her. Kluter, votter, vester, kunst og masse mer! Du har vært produktiv i påska skjønner jeg! Flott! Klem Misemor

Lisbeth, strikkemasker sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar!!