Sider

mandag 15. januar 2018

Favorit i 2 utgaver

Garnet kjøpte jeg lenge før genseren Favorit ble laget. 1 år, tok det før jeg viste hvordan den skulle bli. Jeg ville ha en enkel genser med bare litt mønster for at garnet skulle komme fram og ikke drukne i for mange designelementer. Det har jeg lyktes med, syns jeg.  Selvskryt!

Oppskriften ble til mens jeg strikket og jeg prøvde ut metoder jeg ikke hadde prøvd før. Derfor ville jeg ha den teststrikket for å se om dette var forståelig for andre enn meg. Tove, en flink strikker, meldte seg på. Feltet Tweed fra Rowan er et ganske dyrt garn, så jeg ville ha den teststrikket i ett rimeligere garn. Valget falt på Sterk fra Du store alpakka.




Jeg var veldig usikker om oppskriften passet til Sterk.  Det gjorde den. Uttrykket blir helt annerledes i et ensfarget garn som Sterk i forhold til Felted Tweed, de ble fine på hver sin måte.

Garn: Feltet Tweed fra Rowan eller Sterk fra du store alpakka
Pinner: 3,5
Oppskrift: Strikkemasker. 
Kan kjøpes: strikkemasker.no eller på Ravelry





1 kommentar:

Bodil sa...

Veldig flotte plagg og fint mønster. Kjekt å sjå dei i ulike garn.