Sider

fredag 5. mai 2017

Nye tøfler

Mine tøffeluhyrer har gjort jobben sin. I påska ble jeg kald under høyre foten. Der var det et ganske lite hull, som ble mye større i løpet av påska.  Sist helg var hullet veldig stort, og jeg trengte nye.

Jeg har strikket 2 par (egentlig 3, men det skyldes dårlig toving) tøfler fra boka til Arne & Carlos. De ble veldig godt mottatt av de som bruker de. Så da brukte jeg antall masker og strikkemetode fra boka, strikket min Mors hæl og striper.

Kjempestore før toving.
Str 39 etter toving.  Den lille gule tuppen foran ble litt for liten.


Pinner: Nr 5
Garn: Cortina og Vamsegarn fra Rauma, 200 gr tilsammen
Oppskrift: Arne & Carlos masketall og strikkemetode unntatt hæl og striper.
Toving: 40 grader lettstelt






2 kommentarer:

Bodil sa...

Så herlegt med så tjukke og gode tøfler :) Og striper er alltid flott. God helg.

Barwitzki sa...

Herlig varme tøfler. Super fine striper og kanten med tredje farger.
Kos deg. God søndag fortsatt.