Sider

lørdag 22. oktober 2011

Jeg har for mye Plate Lopi å velge i

Jeg strikker på en tunika i 1 tråd Plate Lopi og en tråd Mohair som jeg kjøpte garn og mønster til på Island i august. Nå skal jeg begynne på det runde bærestykket og mønsteret. Men hvilke farger skal mønsteret i ?

Figurstrikket må dette kalles
Jeg har garn i bruntoner (kjøpt på Island) blåtoner og gråtoner og tom noe grønt som alle er kjøpt hos Birgirsdottir.
Gråtoner
Blåtoner
Bruntoner
Eller denne enslige grønne?
Valgets kval. Plate Lopi gir varme og lette plagg.  Klør nok litt, men etter vask og bruk blir det mykere. En genser jeg strikker for 30 år siden bruker jeg når jeg rir, og den er myk, lett og varm.
Tror det må bli bruntoner denne gangen. Så får jeg finne noe annet å strikke av resten av garnet. Noe skal bli en jakke i 1tråds. Det blir en utfordring med garn uten tvinn.

1 kommentar:

Misemor sa...

Ikke godt å si... Hvor mange farger er det i mønsteret ditt da?
Kanskje gråfarger og en grønn? =)
Tror uansett dette blir lekkert. Og for et luksusproblem da gitt, å ha så mye deilig ull å velge og vrake blant.
Ha en fin blogguke. Klem =)