Sider

tirsdag 15. mars 2011

Sokkegarnklubbens første og siste pakke til meg


Sokkegarnklubben på strikkinnom.no
"Garnklubben for deg som elsker å strikke sokker og har lyst til å prøve nye typer sokkegarn.
Innhold og pris
Det blir mest ull, men kan også bli noe bomull/bambus og andre materialer og det er jo oftest noe syntetisk forsterkning, men ikke alltid i håndfarget garn. Jeg sender ut 4 pakker i året, 2 på våren og 2 på høsten.
Hver pakke vil normalt inneholde garn til 2 par sokker i voksen størrelse og koster 2-350 kr. Jeg forsøker å få tak i nye typer garn som ikke finnes ellers på det norske markedet (tips meg gjerne om typer du har lyst til å prøve!), men det kan også bli "gamle kjente" med nye mønstre."

På nettsiden er det bilder av mange fine sokker med flettemønster. 26. januar sendte jeg mail til sokkegarnklubben og meldte meg inn.
8. mars fikk jeg svar; 1. pakken var sendt. 
Fikk mail fra PayPal:  Sokkegarnklubben denne gangen har 2 stk 150 grams hesper/nøster, ett med håndfarget effekt og ett loddent.kr 340,-

Så mottok jeg min første pakke.  Gledet meg til å åpne.

Stor var skuffelsen.  Det var ett hespe med sokkegarn der. Vakkert.  Og et nøste med loddent  tykt garn. Ingen oppskrift på sokker. Derimot oppskrift på pulsvotter med det lodne garnet. Pulsvotter er jeg  ikke interessert i.  Var jeg interessert i pulsvotter meldte jeg meg inn i votteklubben.
På  hjemmesiden fant jeg garnet jeg har fått tilsendt.
Wash+FIlz-it!  kr 99 + cascadeyarns sock yarn 139 + porto kr 49= kr 287 
Og det har jeg betalt kr 340 for. Riktignok en oppskrift på noe jeg ikke ville ha.

Sokkegarnklubben foreslo:
"Da foreslår jeg at jeg melder deg ut, og så melder du deg inn i en klubb som faktisk lover oppskrifter hver gang. :-)
Ha en fin vår! "


Det hadde vært så enkelt - FØRSTE pakken til meg kunne innehold hva som helst av garn, men med oppskrift på SOKKER. De har jo fullt av sokkeoppskrifter.

Får nok fortsette med å strikke sokker uten oppskritft eller finne en sokkgarnklubb som holder det den "lover".

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja detta var skuffandes av strikkinnom. Er det sokkeklubb så bør ein få oppskrift på sokker og skikkeleg garn til sokker.

Misemor sa...

Dette var en lei erfaring ja. Huff og huff!
Personlig synes jeg sokkemønstrene hos Drops er veldig gode og variert og da vet du hva du får!
Lykke til med garnet du fikk i posten, blir spennende å se hva du får til av det!
=) Misemor